Viswijzer

Hoe zorgen we ervoor dat er in Nederland uitsluitend duurzame vis wordt gekocht?

digital Experience

Voor de Good Fish Foundation ontwikkelden we de viswijzer app. Een intuïtieve manier om snel een weloverwogen beslissing te maken bij het kopen en inkopen van vis. Zo maken we een bijdrage aan het behoud van onze oceanen toegankelijk voor iedereen.

STRATEGY DESIGN

De Viswijzer app en website omgeving zijn een verlengde van de Good Fish Foundation, daarom is er bij de brand identity en merkstrategie gekozen voor een consistente en eigen doorvertaling van deze branding.

Case Study

(2 minuten lezen)

01
De Vraag

“Hoe zorgen we ervoor dat in Nederland alleen duurzame vis wordt gekocht?”

Dat is de vraag waarmee de Good Fish Foundation bij ons kwam. Good Fish helpt je bij je keuze voor duurzame vis. Met als doel om alleen maar goede vis in Nederland te verkopen. De uitdaging lag daarom bij het ontwikkelen van een applicatie die toegankelijk is voor iedereen en de afnemer (consument en restaurant/viswinkel eigenaren) helpt om een gezondere keuze te maken als hij in de supermarkt staat of in een restaurant of bij een viskraam een bestelling plaats.

02
Een gezondere keuze

Consumenten hebben vaak geen idee wat voor vis ze kopen en wat de impact van het kopen van die vis is op de gezondheid van de populatie en het leefgebied van de soort. Logisch, want om dat te weten te komen moet je er echt een studie van maken.

Consumenten hebben behoefte aan makkelijk toegankelijke informatie zodat ze een gezondere keuze kunnen maken.

03
Een toegankelijke applicatie

We ontwikkelden een razendsnelle Native App die door de juiste toepassing van User Experience Design toegankelijk is voor de doelgroep.

De Native App is gebouwd met moderne technologieën die een snelle laadtijd en een vloeiende gebruikerservaring bieden. Hierdoor kunnen gebruikers snel en gemakkelijk toegang krijgen tot de informatie en functies die ze nodig hebben.