Ga aan de slag met:
01Wat is het verschil tussen UX, UI en DX?
UX (User Experience) draait om het gedrag en gevoel van de gebruiker, UI (User Interface) om de visuele laag. DX (Digital Experience) is breder: het hele ecosysteem aan interacties, van content tot techniek, telt mee. Wij ontwerpen altijd met alle drie in samenhang.
02Hoe ziet een customer journey-traject eruit?
We starten met het ophalen van inzichten: data, interviews, observaties. Daarna brengen we de reis van de gebruiker in kaart. Inclusief frustraties, kansen en blinde vlekken. Het resultaat is een concreet overzicht én voorstellen om die reis te verbeteren.
03Wat als we al een ontwerp of stijl hebben?
Dan bouwen we daarop door. We respecteren bestaande kaders, maar stellen wel de vraag: werkt het (nog)? Als er verbetering mogelijk is, laten we dat zien, mét onderbouwing.
04Doen jullie ook gebruikerstests?
Ja. We testen prototypes met echte gebruikers, liefst zo vroeg mogelijk. Soms op locatie, soms remote. Altijd om zeker te weten dat wat we bedenken, ook werkt in de praktijk.
05Kunnen jullie helpen met een consistent design over meerdere kanalen?
Zeker. We ontwikkelen vaak een designsystematiek of componentbibliotheek waarmee je organisatie consistent en schaalbaar kan ontwerpen, bouwen en beheren. Van website tot intranet en app.
06Werken jullie samen met onze eigen developers of bureau?
Zeker. We ontwikkelen vaak een designsystematiek of componentbibliotheek waarmee je organisatie consistent en schaalbaar kan ontwerpen, bouwen en beheren. Van website tot intranet en app.