SEA strategie

SEA staat voor Search Engine Advertising. Dit zijn alle betaalde zoekresultaten in de SERP (search engine results page), oftewel de advertenties die je bovenaan de pagina ziet verschijnen wanneer je een zoekopdracht uitvoert. Succes behalen met SEA vereist een goed doordachte strategie. Bij BTTR zorgen we voor een SEA strategie die aansluit op jouw organisatie en jouw doelgroep. 

Gevonden worden dankzij een SEA strategie 

Adverteren op Google geeft de mogelijkheid snel jouw doelgroep te bereiken. In tegenstelling tot SEO (search engine optimization) is het bij SEA mogelijk om direct bovenin de zoekresultaten te verschijnen. Waar bij SEO allemaal goed doordachte plannen nodig zijn om de concurrentie te verslaan voor de hoge positie in Google is dit bij SEA niet nodig. Echter, het grote verschil is dat je bij SEA hiervoor betaald. SEA kan zorgen voor een groter bereik en daardoor meer conversies. Door het inzetten van advertenties op Google zorg je ervoor dat jouw doelgroep jouw organisatie gemakkelijk online kan vinden. Want de kans is groot dat ook jouw doelgroep Google over het algemeen als belangrijkste zoekmachine gebruikt.

 

Met het uitwerken van een goed doordachte SEA strategie zorgen we ervoor dat we efficiënt en effectief te werk gaan met Google advertenties. Aan de slag zonder doordachte strategie? Dan betaal je waarschijnlijk onnodig veel geld en levert het niet het gewenste resultaat op.

SEA voor jouw organisatie 

Een SEA strategie is belangrijk voor elke organisatie die wil adverteren op Google. Wanneer we een SEA strategie bepalen houden we rekening met diverse factoren. Zo zorgen we er altijd voor dat de SEA strategie in lijn ligt met de doelen van het bedrijf.

Een SEA strategie creëren heeft veel voordelen voor jouw organisatie. Een aantal voordelen op een rij:

  • Door te adverteren op Google zie je bijna direct resultaat, dit komt doordat jouw doelgroep je direct ziet in de Google zoekresultaten.
  • Met een SEA strategie maken we de doelen van jouw organisatie inzichtelijk en meetbaar.
  • In de SEA strategie definiëren we jouw gewenste doelgroep, SEA geeft de mogelijkheid deze doelgroep effectief te bereiken.

De basis van een SEA strategie 

De SEA strategie is een onderdeel van de marketing strategie. Voor het beste resultaat sluiten alle onderdelen binnen een marketing strategie op elkaar aan. Zet jouw organisatie bijvoorbeeld ook SEO en Social Media in? Dan is het belangrijk dat de basis hiervan voor elk onderdeel overeenkomt. 

De basis van een SEA strategie bestaat uit een gedefinieerde doelgroep, meetbare doelstellingen en een sterke boodschap. Daarnaast is het natuurlijk van belang een budget te bepalen voor de advertenties. Om een lijn te trekken in alle marketingactiviteiten van jouw organisatie is vooral een eenduidige boodschap erg belangrijk. Dit maakt ook de SEA advertenties sterk en herkenbaar.

Laat ons een sterke SEA strategie ontwikkelen 

Wil jij beginnen met SEA en wil je een sterke strategie laten ontwikkelen? Wij gaan samen met jou aan de slag om tot een strategie te komen die aansluit op jouw organisatie. Ook kunnen wij de uitvoering van doorlopende SEA of SEA campagnes voor jou uitvoeren. Meer weten of direct aan de slag? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag verder!

0318 - 760 960