Zoekwoorden onderzoek

Contact opnemen

Een zoekwoorden onderzoek legt de basis voor het optimaliseren van je website voor Google. Voordat je teksten gaat schrijven voor jouw website is het belangrijk om te weten waarop jouw doelgroep zoekt binnen Google.

Waarom is een zoekwoorden onderzoek nodig?

Stel: je bent een bakker en jouw bakkerij bevindt zich in Veenendaal. Je verkoopt uitsluitend speltbroden. Daarom schrijf je een pagina over speltbroden. Je hebt het op deze pagina telkens over jouw heerlijke speltbroden en je verwacht dat je bakkerij binnenkort vol stroomt met klanten. Echter weet je op dat moment niet dat er maandelijks gemiddeld 0 (nul) personen zoeken op het woord “speltbroden” in Google. Met een simpel zoekwoordenonderzoek had je dat kunnen weten. Niet alleen dat, maar op het de term “brood spelt” (enkelvoud) wordt maar liefst 1760 keer per maand gezocht. Misschien had je jouw landingspagina beter anders kunnen schrijven.

Nu kun je je nog wel afvragen hoe relevant het is om op zo’n brede zoekterm in te zetten. Ook daarbij helpt een zoekwoorden onderzoek: misschien dat “speltbrood bakker” of “speltbrood kopen” of “speltbrood Veenendaal” interessante termen zijn?

‘Meten is weten’ wordt al sinds jaar en dag gebruikt om aan te duiden dat zomaar ergens aan beginnen, zonder dat je weet wat het op gaat leveren, niet verstandig is. Een zoekwoorden onderzoek is een belangrijk meetmoment waarmee je een verstandige en afgewogen beslissing kunt nemen als het gaat om het optimaliseren van jouw website of webshop. Uit het zoekwoorden onderzoek komen tientallen zoektermen die mogelijk relevant zijn voor jouw business en bij kunnen dragen aan meer bezoekers naar jouw website.

Het doel van een zoekwoorden onderzoek

De belangrijkste uitkomsten van een zoekwoorden onderzoek:

  • De meest interessante zoekwoorden voor jouw business
  • Het gemiddelde maandelijkse zoekvolume per zoekwoord
  • Jouw huidige positie binnen Google per zoekwoord

Een zoekwoordenonderzoek heeft als doel om tot een aantal zoekwoorden (of woordcombinaties) te komen die relevant zijn voor jouw business, voldoende zoekvolume hebben en als het even kan, met weinig concurrentie.

De zoekwoordenanalyse gaat uit van de diensten die voor jouw organisatie belangrijk zijn en onze toegevoegde waarde en ervaring op het gebied van zoekwoorden. Het onderzoek kijkt naar potentie en concurrentie. Na het onderzoek volgt een advies over welke woordcombinaties het beste te gebruiken zijn in het vervolg van het traject. Ook geven we aan welke aanpassingen er gewenst zijn in de inhoud van de website.

Vraag een zoekwoordenonderzoek aan

Om hoger in Google te komen, kun je door middel van een zoekwoordenonderzoek inzicht krijgen in de meest relevant zoektermen voor jouw organisatie. Neem vrijblijvend contact op met onze zoekwoorden specialist.

Veelgestelde vragen over zoekwoordenonderzoek

Kan ik zelf om gerichte zoekwoorden vragen?

Benieuwd naar het zoekvolume of concurrentie van een specifieke zoekterm? Stuur ons een lijst door met zoektermen die jij interessant vindt. Dan zoeken wij alle relevante informatie voor je op en nemen we dit mee in onze analyse en rapportage.

Kan ik zelf SEO teksten schrijven met dit zoekwoorden onderzoek?

Ja, absoluut. Als jij zelf je SEO teksten wil schrijven, dan is een goed zoekwoordenonderzoek echt een vereiste. Voor slechts 99 euro heb je alle informatie om zelf aan de slag te gaan en goede resultaten te behalen. Er uiteraard vanuit gaande dat je weet hoe SEO werkt.

Contact opnemen
0318 - 760 960