Thijs van Dijk
thijs@bttr.nl0318 - 760 960
Alles draait om beleving. Hoe jouw doelgroep de ervaring met jouw organisatie beleeft is essentieel voor het succes van jouw dienstverlening. User experience design draait volledig om die eerste indruk, de beleving die een gebruiker heeft met je organisatie of met je platform.
Een goed user experience design (UX) draait om het creëren van de perfecte gebruikerservaring. Over smaak valt niet te twisten, maar je kunt wel degelijk meten of een design effectief is en of een gebruiker de juiste ervaring krijgt.
Help mij met user experience designNaast het design moet een UX verder ook compleet zijn. Hiervoor gebruiken we onder andere UX-writing. UX-design en UX-writing hangen voor een groot deel samen, omdat ze simpelweg hetzelfde doel hebben; een optimale gebruikerservaring creëren. Daarom houden wij in het design rekening met de tekst en schrijven wij sterke teksten voor jou. De nadruk ligt hierbij op de eindgebruiker.
Om de beste UX te creëren, moet er eerst onderzoek gedaan worden. Eerst onderzoeken wij wat de behoeftes zijn van jouw doelgroep. Op basis hiervan wordt een persona gemaakt en een testdesign. Dit design testen we bij de doelgroep en we onderzoeken waar nog verbeterpunten liggen. Zo maken we voor jou de beste gebruikerservaring.
Een goed user experience design draagt bij aan het behalen van jouw bedrijfsdoelen. Door middel van een goed user experience design kun je gebruikers makkelijker sturen naar een conversie. Bijvoorbeeld door bepaalde elementen extra uit te lichten of door een funnel te creëren in het design.
Door digitale technologieën en diensten toegankelijk te maken, kunnen we ervoor zorgen dat iedereen de kans krijgt om deel te nemen aan het digitale tijdperk en om te profiteren van de vele mogelijkheden die het biedt.