Vormgeven aan innovatie
UI, UX en CX design vormen de basis voor digitale innovatie. UI (User Interface) zorgt voor een intuïtieve, visueel aantrekkelijke interactie met je platform. UX (User Experience) richt zich op het creëren van een soepele en waardevolle gebruikersreis, terwijl CX (Customer Experience) het geheel aan interacties optimaliseert om blijvende klantrelaties te bouwen. Design is cruciaal bij replatforming: het maakt ideeën snel tastbaar en helpt alle stakeholders om een duidelijke visie te vormen rondom innovatie. Bij het replatformen is dit essentieel: een helder design laat direct zien hoe jouw vernieuwde platform er straks uit ziet en werkt. Zo zorgen we ervoor dat jouw digitale transformatie stevig verankerd is in een sterke gebruikerservaring en klantgericht design.
UI-, UX- en CX Design uitgelegd
01Waarom kan ik niet mijn huidige design houden en alleen de technologie vernieuwen?
Vernieuwing vraagt om een holistische aanpak. Het vernieuwen van technologie is een goede eerste stap, maar een krachtig UI, UX en CX design dat hierbij aansluit, creëert echte impact voor jouw organisatie en de bredere economie. Dit leidt tot duurzaam en langdurig succes.
02Waarom kiezen jullie ervoor om UI, UX en CX design als uitgangspunt te gebruiken bij re-platforming?
UI, UX en CX design geven snel een helder beeld van hoe vernieuwingen eruitzien en werken. Dit maakt het eenvoudiger om ideeën concreet te maken, wat helpt om snel beslissingen te nemen en te zorgen dat alle stakeholders op één lijn zitten.
03Hoe weten jullie of een design van een digitaal product echt aansluit op de doelgroep?
We baseren ons op testen en jarenlange ervaring. We verzamelen feedback van echte gebruikers door middel van gebruikerstests en validatiesessies, zodat we zeker weten dat het design optimaal aansluit op de behoeften van je doelgroep.
04Hoe zorgen jullie ervoor dat ik over een jaar niet weer opnieuw een designtraject moet starten?
We werken met design systems, waardoor het ontwerp schaalbaar en flexibel is. Hierdoor kan het design eenvoudig worden aangepast aan nieuwe inzichten, veranderingen of verbeteringen, zonder dat een volledig nieuw traject nodig is.
05Wat kan ik verwachten als ik een UI, UX en CX designtraject in ga bij BTTR?
Onze aanpak verloopt in fases. We beginnen met een concept dat de ontwerpvisie vastlegt. Daarna volgt een ‘kitchen review’ waarin we variaties bespreken en het beste ontwerp selecteren. Dit wordt uitgewerkt in een klikbaar prototype, dat getest en geoptimaliseerd kan worden. Op basis hiervan ontwikkelen we een design system voor duurzame schaalbaarheid van je product.
Samenwerken met onze Digital Product Teams
Digital Product Teams
Ontdek hoe onze Digital Product Teams jouw in-house team versterken en het ontwikkelen van websites, apps en software versnellen. Met experts in onderzoek, strategie, design, ontwikkeling en projectmanagement maken we innovatie toegankelijk voor iedereen.