Veenendaal
Insight

Klantportaal ontwikkelen

Je klanten zo goed mogelijk én persoonlijk bedienen. Een online klantportaal is daar een goed instrument voor. In een afgesloten webomgeving kun je een portal ontwikkelen waar klanten bijvoorbeeld de status van hun bestelling, facturen en persoonlijke aanbiedingen kunnen bekijken. Maar wat is de toegevoegde waarde van de ontwikkeling van een klantportaal? Tijd voor opheldering.

ThijsThijs van Dijk
Arwin Bos
01
Wat is een klantportaal?

Een klantportaal is een afgesloten online omgeving waar gebruikers met persoonlijke inlogcodes inzage krijgen in gegevens. Het stelt je dus in staat om op eenvoudige wijze informatie en kennis met je klanten delen. Bovendien biedt het verschillende voordelen. Zo krijgen klanten 24/7 realtime inzicht in hun gegevens en kunnen zij eventueel zelf wijzigingen aanbrengen. Zij zijn in control.

02
Bespaar tijd en geld

Tegelijkertijd brengt dat ook mooie kosten- en tijdsbesparingen met zich mee. Een klant die bijvoorbeeld in het klantportaal zelf een persoonlijke wijziging aanbrengt, had ook kunnen bellen of e-mailen. In dat geval moet je de wijzigingen zelf aanbrengen, wat extra tijd en ook geld kost. Een klantportaal ontwikkelen is een verstandige vorm van automatiseren.

BTTR heeft veel ervaring met het bouwen van een klantportaal. We ontwikkelen unieke klantportals met behulp van WordPress. Naast klantportals zijn ook andere vormen van portals mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan een inkoopportaal of dealerportaal, zowel voor commerciële als non-profit partijen.

Voor de ontwikkeling van een klantportaal is de ontwerpfase van cruciaal belang. Hierin leggen we jouw specifieke wensen vast, zodat de te bouwen portal volledig aan je verwachtingen voldoet. Om die reden werken wij met een User Story. Daarmee vertalen we het ontwerp in specifieke beschrijvingen waar de functionaliteiten van de portal aan zullen voldoen. Neem direct contact op.

Kom in contact