Hoe zorgen we voor een hogere CRO van het online platform?

  • Design systems
  • User experience design

Over

PerfectView is een online CRM systeem dat al 36 jaar bestaat en meer dan 5200 klanten heeft. PerfectView heeft als doel een duurzame bijdrage te leveren aan het succes van hun klanten.

Uitdaging

Een nieuwe website laten maken terwijl de huidige website goede rankings heeft? Vaak zijn mensen bang dat dit een slechte invloed heeft op hun posities in Google. Maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Voor PerfectView CRM hebben we een nieuwe website ontwikkeld met behoud van de SEO rankings om vervolgens de rankings verder te optimaliseren. Deze nieuwe website is een maatwerk WordPress website met een zeer uitgebreide custom page builder. Dit geeft PerfectView de mogelijkheid zelf te beslissen hoe elke pagina eruit ziet, binnen de huisstijl. Zij kunnen in de basis die wij ontwikkeld hebben, zelf blokken plaatsen en in deze blokken de pagina naar eigen inzicht opmaken.

Oplossing: SEO dashboarding en top posities in Google

Bij dit project had PerfectView een stevige eis. De huidige vindbaarheid van de website en de conversies die de website oplevert mochten niet terugvallen. Met de lancering van de nieuwe website hebben we de huidige SEO rankings en het conversiepercentage weten te behouden. Door het doorvoeren van de bestaande SEO strategie en daarbij SEO dashboarding in te richten hebben we de SEO rankings in Google in kaart gebracht om ze vervolgens verder te laten groeien.

Een aantal statistieken op een rij:

  • zoekwoord ‘crm online’ staat op nummer 1;
  • zoekwoord ‘Google crm’ staat op nummer 2;
  • zoekwoord ‘relatiebeheer’ staat op nummer 2.

Naast SEO hebben we ook SEA ingezet. Door het draaien van diverse Google Ads campagnes is de website van PerfectView nóg beter vindbaar en altijd goed zichtbaar in de Google zoekresultaten. Met SEA kan er gericht worden op een specifieke doelgroep wat zorgt voor het verhogen van de conversies.

Het inrichten van het dashboard hebben we gedaan met behulp van Google Data Studio en Google Tag Manager. Google Data Studio is een platform waarmee data in interactieve dashboards en rapporten gegoten kan worden. Google Tag Manager geeft ons de mogelijkheid bepaalde ‘doelen’ te meten op de website. Deze resultaten zijn weer terug te zien in het dashboard van Google Data Studio. Op deze manier krijgen we inzicht in onder andere:

  • de conversieratio van de website;
  • de rankings van zoekwoorden;
  • het aantal clicks.

Met deze informatie kunnen we de strategie altijd aanpassen aan de resultaten en ervoor zorgen dat SEO en SEA optimaal worden ingezet voor conversie.

Wil jij ook beter ranken in Google en ben je benieuwd hoe we dat kunnen bereiken?

Neem contact met ons op
Cultuur

Digitale innovatie voor de wereld van morgen

Contact

Neem vandaag nog contact op met één van onze innovatie-experts

Contact opnemen
0318 - 760 960