PerfectView CRM - Een nieuwe website met behoud van SEO rankings

  • Opdrachtgever
  • PerfectView
Enthousiaste man

Een maatwerk website met custom page builder

Een nieuwe website laten maken terwijl de huidige website goede rankings heeft? Vaak zijn mensen bang dat dit een slechte invloed heeft op hun posities in Google. Maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Voor PerfectView CRM hebben we een nieuwe website ontwikkeld met behoud van de SEO rankings om vervolgens de rankings verder te optimaliseren. Deze nieuwe website is een maatwerk WordPress website met een zeer uitgebreide custom page builder. Dit geeft PerfectView de mogelijkheid zelf te beslissen hoe elke pagina eruit ziet, binnen de huisstijl. Zij kunnen in de basis die wij ontwikkeld hebben, zelf blokken plaatsen en in deze blokken de pagina naar eigen inzicht opmaken.

PerfectView is een online CRM systeem dat al 36 jaar bestaat en meer dan 5200 klanten heeft. PerfectView heeft als doel een duurzame bijdrage leveren aan het succes van hun klanten.

Perfectview homepagina

SEO dashboarding en top posities in Google

Bij dit project had PerfectView een stevige eis. De huidige vindbaarheid van de website en de conversies die de website oplevert mochten niet terugvallen. Met de lancering van de nieuwe website hebben we de huidige SEO rankings en het conversiepercentage weten te behouden. Door het doorvoeren van de bestaande SEO strategie en daarbij SEO dashboarding in te richten hebben we de SEO rankings in Google in kaart gebracht om ze vervolgens verder te laten groeien.

Een aantal statistieken op een rij:

  • zoekwoord ‘crm online’ staat op nummer 1;
  • zoekwoord ‘Google crm’ staat op nummer 2;
  • zoekwoord ‘relatiebeheer’ staat op nummer 2.

Naast SEO hebben we ook SEA ingezet. Door het draaien van diverse Google Ads campagnes is de website van PerfectView nóg beter vindbaar en altijd goed zichtbaar in de Google zoekresultaten. Met SEA kan er gericht worden op een specifieke doelgroep wat zorgt voor het verhogen van de conversies.

Google statistieken voor optimale conversie

Het inrichten van het dashboard hebben we gedaan met behulp van Google Data Studio en Google Tag Manager. Google Data Studio is een platform waarmee data in interactieve dashboards en rapporten gegoten kan worden. Google Tag Manager geeft ons de mogelijkheid bepaalde ‘doelen’ te meten op de website. Deze resultaten zijn weer terug te zien in het dashboard van Google Data Studio. Op deze manier krijgen we inzicht in onder andere:

  • de conversieratio van de website;
  • de rankings van zoekwoorden;
  • het aantal clicks.

Met deze informatie kunnen we de strategie altijd aanpassen aan de resultaten en ervoor zorgen dat SEO en SEA optimaal worden ingezet voor conversie.

 

Wil jij ook beter ranken in Google en ben je benieuwd hoe we dat kunnen bereiken? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Perfectview homepagina
Perfectview over ons pagina
Screenshot perfectview

Alle benodigde digitale expertise en skills voor jouw sector

Spreek af met onze specialisten en kom achter onze werkwijze

Developer

Rik Nijdeken

Strateeg (Partner)

UX/UI designer

Lianne van Doormalen

Schakel je notificaties in    OK Nee ik wil het niet