De Bloemist Kleurt je Leven

  • Opdrachtgever
  • Koninklijke Vereniging Bloemist Winkeliers

Wervingscampagne voor Koninlijke Vereniging Bloemist Winkeliers

De Koninklijke Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW) vroeg BTTR om het campagneconcept #debloemistkleurtjeleven te verdiepen. Het doel? Het vak op eigentijdse en aantrekkelijke wijze promoten, met als doel om meer mensen te interesseren voor een baan als/bij de bloemist of het volgen van een opleiding als bloemist. Het resultaat bekijk je natuurlijk op www.debloemistkleurtjeleven.nl en alles over de aanpak lees je hieronder.

Deze stappen hebben we samen gezet

De VBW heeft BTTR de opdracht gegeven om een invulling te geven aan het campagne concept #debloemistkleurtjeleven. Ons voorstel: de bloemist wordt influencer.

Wij selecteerden een vijftal jonge bloemisten als “Young Floral Talent” en gaven hen verschillende trainingen op het gebied van fotografie, het maken van video’s en het gebruiken van TikTok & Instagram. Door deze trainingen toveren we deze jonge talenten tot influencers en verspreiden zij de de campagne boodschap, terwijl ze laten zien hoe creatief en leuk het bloemisten vak is.

Het platform dat we hebben ingericht voor deze campagne biedt niet alleen inspiratie voor de doelgroep, maar verwijst ook praktisch naar het worden van bloemist. Door een DIY pakket aan te bieden, veelgestelde vragen te beantwoorden en informatie te geven over het vak, willen we jonge mensen overtuigen om te kiezen voor een opleiding bij een Floral Education Center te doen op MBO niveau of te gaan voor een BBL.

De bloemist screenshot

Alle benodigde digitale expertise en skills voor jouw sector

Spreek af met onze specialisten en kom achter onze werkwijze

Marketing Strateeg

Medewerker Mark

Mark van der Bent

Concept designer

Medewerker Jelle

Jelle van Vliet

Designer

Jordie Koppenaal

Schakel je notificaties in OK Nee ik wil het niet