BTTR-kerst-2021

Dit zijn dé 22 digital trends voor 2022

10 januari 2022

15 minuten leestijd

Geschreven door:

Thijs van Dijk
Strateeg

2. User generated content

User-generated content is content die door gebruikers van een bepaalde applicatie wordt aangeleverd. Met deze content wordt het betreffende medium gevuld en kunnen andere gebruikers deze informatie op hun beurt zien en gebruiken. User generated content platforms bieden volop kansen voor het toepassen van conversie optimalisatie op je platform. Dit komt bijvoorbeeld doordat consumenten een review van andere consumenten meer vertrouwen dan van het merk zelf.

Om user generated content toe te passen op je digitale platform, geven we je de volgende tips:

  • Maak gebruik van klantbeoordelingen en ervaringen die consumenten plaatsen.
  • Deel foto’s en video’s die door de consument zelf zijn gedeeld op social media.
  • Zet een forum op waar consumenten interactief elkaar vragen kunnen stellen en beantwoorden.
  • Ontwikkel een klantportaal om je klanten extra service te bieden en interactie te vergroten.

3. Social commerce

In 2021 gebruikt 87,6% van de Nederlanders dagelijks internet en neemt 68,8% deel aan een sociaal netwerk. De afgelopen tijd zijn verschillende social media kanalen extra functies gaan ontwikkelen. Eén van die functies is social commerce, het verkopen van producten via social media kanalen. Nederlanders spenderen steeds meer tijd op social media en gebruiken deze platformen niet meer enkel voor het delen met familie en vrienden.

Met social commerce ontstaat er meer interactie met de consument. De targeting mogelijkheden vergroten de kans op het bereiken van de juiste doelgroep en ook feedback vanuit de doelgroep ontvang je direct.

Steeds meer ondernemers zetten naast e-commerce, de originele webshop, ook social commerce in. Om ook social commerce in te zetten voor het uitbreiden van je verkoopkanalen, geven we je de volgende tips:

  • Target je doelgroep met social media advertenties.
  • Betrek de doelgroep op social media voor het verkrijgen van bruikbare feedback.
  • Zorg dat jouw product opvalt wanneer de doelgroep door de feed scrollt.

4. Micro-influencer marketing

Een toegankelijke manier om toch een influencer in te zetten? Denk dan aan micro-influencer marketing. Dit zijn influencers met een relatief klein aantal volgers, veelal tussen de 5000 en 100.000. Het verschil met macro-influencers is niet alleen het aantal volgers, ook zijn de volgers van micro-influencers niet perse geïnteresseerd in de levens van deze influencers, maar juist in de expertise of de passie van deze influencers. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld gezondheid, voeding, kunst of gadgets.

Het inzetten van micro-influencer marketing geeft de mogelijkheid je bereik te vergroten bij een specifieke doelgroep. Om ook micro-influencer marketing in te zetten voor meer bereik, geven we je de volgende tips:

  • Ga op zoek naar een micro-influencer met een passie of expertise passend bij jouw branche en organisatie.
  • Bedenk content waar de volgers enthousiast van worden, ga niet voor een standaard advertentie maar probeer te informeren en inspireren.
  • Kies een micro-influencer die communiceert met de volgers om zo meer betrokkenheid te creëren.

5. Live video & audio

Video streamen is in korte tijd de normaalste zaak van de wereld geworden. Het vooruitzicht is dat dit in de aankomende jaren nog flink door zal groeien. Gebruikers van online kanalen hebben een grote voorkeur voor video. Uit onderzoek blijkt dat in 2021 bijna de helft van de ondervraagde 5 of meer video’s per dag bekijkt. In 2018 was dit nog 44%.Veruit de meeste video’s worden nog steeds bekeken op YouTube (67%). Na YouTube is Facebook (26%) hét social media platform voor video. Video en audio streamen is voor ondernemers laagdrempelig om mee te starten want alle kanalen en tools zijn al beschikbaar. Dit zorgt ervoor dat steeds meer ondernemers live video en audio implementeren in hun marketingstrategie.

Na het uitzenden van een live video kun je deze direct daarna delen op bijvoorbeeld social media kanalen of de website. Video is ideale content voor het aantrekken van bezoekers. Om beter vindbaar te worden via zoekmachines, kan ook bij video structured data toegepast worden. Google biedt hiervoor twee nieuwe methoden; Seek markup en Clip markup. Je voegt dan gestructureerde elementen toe aan de html-code zodat zoekmachines de content beter begrijpen.

Om ook live video en audio optimaal in te zetten, geven we je de volgende tips:

  • Bedenk voordat je gaat streamen aan welke informatie jouw doelgroep behoefte heeft.
  • Neem live video en audio op zodat je het achteraf kan plaatsen op diverse kanalen.
  • Implementeer video structured data (Clip markup en Seek markup).

6. Headless CMS

In 2021 hebben headless CMS’en (Content Management Systeem) een vlucht genomen. Headless CMS scheidt de front-end van de back-end van een applicatie, website of webshop. Bij een standaard CMS zoals WordPress, wordt dit onderscheid niet gemaakt. Het voordeel van een headless CMS is de vrijheid die je krijgt op het gebied van (UX) design. Een headless CMS is een centrale contenthub waarmee je via de API (back-end) de content op het juiste platform toont. Zo zit je niet vast aan een standaard thema, maar ben je flexibel als het om het design gaat en via welke front-end je de content wil tonen.

Een headless CMS geeft veel vrijheid én veel mogelijkheden voor het ontwerp van een website. Om jouw website te ontwikkelen met een headless CMS, geven we je de volgende tips:

  • Een headless CMS is vooral geschikt voor bedrijven met meerdere kanalen waarop content gedeeld wordt, niet enkel een website maar bijvoorbeeld ook een aantal applicaties. Een headless CMS geeft de mogelijkheid de content op één plek te beheren en vanuit daar te delen op de verschillende platformen.
  • Headless is een handige manier om inhoud naar verschillende front-ends te pushen. Het ondersteunt inhoud die geen presentatie-opmaak bevat en die op elk kanaal kan worden gebruikt en hergebruikt. Je hebt in feite een flexibel platform voor elk contactpunt – web , mobiel, IoT, smart TV, touchscreens.”

7. Personalisatie

De trend ‘personalisatie’ komt al jaren voor in elk artikel over trends met betrekking tot digital. Personalisatie is een alomvattende term om aan te duiden dat je een website of App aanpast op het type gebruiker. Door software te gebruiken waarmee de bezoeker herkend wordt is het mogelijk content aan te passen zodat deze geschikt is voor de desbetreffende bezoeker.

Personalisatie is een onmisbare factor voor iedere website. Relevante persoonlijke informatie is voor 78% van de consumenten een bepalende factor bij hun aankoopbeslissingen. Om zelf personalisatie toe te passen in jouw website of App, geven we je de volgende tips:

  • Automatiseer het proces.
  • Verzamel data van je gebruikers.
  • Analyseer je gebruikersdata.
  • Richt een dataverwerkingssysteem in. Vaak is je CRM al voldoende.
  • Verplaats je in de doelgroep en bedenk welke content geschikt is voor welke gebruiker.
  • Gebruik de juiste personalisatie tools.

8. Google Analytics 4

Eind 2020 heeft Google haar nieuwe versie van Google Analytics gelanceerd: Google Analytics 4. Waar de verwachtingen hoog gespannen waren heeft Google Analytics 4 zich in 2021 nog niet bewezen als de vervanger van zijn voorganger. Omdat je de historische data niet mee kan nemen is het in de praktijk lastig om afscheid te nemen van de oudere versie.

Toch brengt de overstap naar GA4 ook voordelen met zich mee. Het is bijvoorbeeld gemakkelijker doelgroepen in te stellen en het is eenvoudiger aan te geven welke gebeurtenissen wel of niet als conversie gezien mogen worden. Ook is GA4 meer gericht op machine learning en op privacy. Om ook succesvol over te stappen naar Google Analytics 4, geven we je de volgende tips:

  • Verkrijg meer overzicht in technische prestaties met alle data in één overzicht.
  • Krijg met GA4 niet enkel inzicht in website data, maar ook in app data.
  • Stel doelgroepen in en bepaal criteria waar een doelgroep aan moet voldoen.
  • Gebruik je nog Universal Analytics? Activeer dan Google Analytics 4 en blijf beide systemen een tijdje naast elkaar gebruiken. Zo kun je geleidelijk overstappen.
  • Gebruik je Google Tag Manager voor het meetbaar maken van de zoekopdrachten op jouw website, welke bestanden er worden gedownload of het scrollgedrag? Dat is niet meer nodig omdat Google Analytics 4 deze ‘events’ standaard meet.

9. Accelerated Mobile Pages (AMP)

Accelerated Mobile Pages (AMP) is vanuit Google de zoveelste duit in het zakje in de wens naar steeds meer mobielvriendelijke websites. AMP belooft een betere gebruikerservaring dankzij pagina’s die onder andere supersnel laden.

Een snellere website kan zorgen voor meer conversies. Met AMP zorg je ervoor dat pagina’s sneller en vloeiender worden geladen. Voor het implementeren van AMP, geven we je de volgende tips:

  • Gebruik AMP voor pagina’s met veel en zware content zoals afbeeldingen en video’s
  • Test de AMP pagina’s door je Google Search Console te checken op fouten
  • Zet AMP in bij het sturen van mailings zodat een gebruiker direct acties vanuit zijn mail kan doen

10. Digitale toegankelijkheid

Digitale toegankelijkheid wil zeggen dat iedereen gebruik kan maken van de mogelijkheden die het internet, computers en smartphones bieden. Sinds juli 2018 zijn Nederlandse (overheids)organisaties verplicht te voldoen aan een aantal opgestelde eisen. Deze eisen hebben betrekking op de manier waarop websites en apps ontworpen en ontwikkeld worden.

Door te voldoen aan deze eisen zorg je voor een toegankelijke website of applicatie. Om ook jouw website toegankelijker te maken, geven we je de volgende tips:

  • Raadpleeg de toegankelijkheidseisen. Je vindt deze eisen op digitaleoverheid.nl.
  • Onderzoek aan welke eisen jouw website nog niet voldoet, of waar er verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Dit kun je doen door jouw website zelf te monitoren met tools zoals Axe, LinkSidebar of SiteImprove. Ook het jaarlijks toetsen van de digitale toegankelijkheid van jouw website is belangrijk. Dit kun je laten doen door organisaties zoals Stichting Accessibility of Waarmerk Drempelvrij.

11. Google’s algoritme

Het internet staat (te) vol met informatie. Om de meest relevante informatie gemakkelijk te kunnen vinden, bestaat er het algoritme van Google. Met het algoritme van Google worden zoekresultaten gepersonaliseerd op basis van eerder zoekgedrag. De kwaliteit van de content bepaald het zoekresultaat. Dat wil zeggen, hoe beter de kwaliteit van de content, hoe beter dit gevonden wordt.

Om ervoor te zorgen dat het algoritme van Google jouw website goed kan ranken, geven we je de volgende tips:

  • Optimaliseer je website op het gebied van SEO: zorg voor relevante en kwalitatief goede content.
  • Gebruik unieke content en voorkom overeenkomende teksten op verschillende pagina’s, Google’s algoritme ziet pagina’s met dubbele content als niet relevant.

12. Data visualisatie

Het visueel weergeven van data is een opkomende trend. Kennisdeling, en dus ook het delen van data, wordt steeds vaker gedaan. Wanneer iemand op zoek is naar bepaalde informatie kan het lastig zijn de meest relevante informatie te verkrijgen uit alle beschikbare data. Met data visualisatie kan data een stuk overzichtelijker worden weergegeven. Ook zorgt een visuele weergave met de juiste kleuren en patronen ervoor dat je de aandacht van de bezoeker trekt.

Wanneer je relevante data wil delen maar dit teveel informatie vindt voor een vlotte tekst, probeer dan eens één van de volgende tips toe te passen:

  • Bedenk naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is, wat is relevant om te delen?
  • Kies een visualisatiemethode die aansluit bij de informatie die je over wil brengen. Ga bijvoorbeeld voor een diagram, tabel, of kies voor een compleet dashboard.

13. Micro interacties

Micro interacties, een zinvolle toevoeging voor je website en daarom een belangrijke trend. Micro interacties zijn visuele reacties of feedback op een actie die uitgevoerd wordt door de gebruiker. Ondanks dat micro interacties (zoals de naam al doet vermoeden) klein zijn, hebben ze een grote impact op de gebruikservaring. Voorbeelden van micro interacties: een animatie waarbij een product daadwerkelijk in een winkelmandje verdwijnt, of het geluid dat je hoort wanneer je een e-mail verstuurd.

Om ook de gebruikservaring te versterken met micro interacties op jouw website, geven we je de volgende tips:

  • Een micro interactie is feedback voor de gebruiker, bedenk bij welke acties feedback gewenst is.
  • Een micro interactie is bedoeld om het gebruiksgemak te vergroten, zorg dat de gebruiker een minimale inspanning hoeft te leveren als trigger.
  • Geef feedback aan de gebruiker. Verstuurt de gebruiker bijvoorbeeld een formulier en is de micro interactie een laadbalk, geef dan ook aan wanneer het formulier succesvol verzonden is.

14. Cookieless Era

Iedereen kent het wel, de vraag of je cookies wilt accepteren op een website. Als marketeers gebruiken we deze cookies om activiteiten van gebruikers mee te volgen. Alle data die hiermee wordt verzameld, gebruiken we om de website aan te laten sluiten op de customer journey en onze doelgroep zo goed mogelijk te helpen. In 2022 komt er een einde aan de cookies zoals wij deze nu kennen. Dit heeft te maken met de veranderingen op het gebied van privacy. GDPR (General Data Protection Regulation) zorgt ervoor dat rond de 80% van de data die we halen uit cookies, verloren gaat vanaf 2022. Om deze reden is de Cookieless Era ontstaan. Een enorme verandering op het gebied van digital marketing.

De Cookieless Era houdt in dat we afstappen van het gebruik van cookies om de activiteiten van bezoekers te monitoren en onze marketingstrategie mee te creëren. Gegevens kunnen vanaf dan alleen nog op een directe manier worden verzameld. Bijvoorbeeld door het gebruik van een formulier dat ingevuld moet worden om een e-book te downloaden. Om ervoor te zorgen dat je goed uit de startblokken komt in de Cookieless Era, geven we je de volgende tips:

  • Maak je gebruik van Google Analytics? Stap dan over naar Google Analytics 4. GA4 is meer gericht op privacy (zie trend nummer 8).
  • Onderzoek eventueel privacy vriendelijkere alternatieve voor data verzameling zoals Matomo.
  • Doe onderzoek naar jouw doelgroep zodat je niet enkel afhankelijk bent van de data uit cookies.
  • Maak gebruik van formulieren, verstuur bijvoorbeeld een nieuwsbrief of bied een e-book of korting aan.
  • Gebruik andere databronnen (zoals je CRM) en zoek de combinatie met je web-data.

15. Dark mode

In 2021 heeft ‘dark mode’ een vlucht genomen in gebruik. Door middel van dark mode worden de kleuren op het scherm omgedraaid, wat wit is wordt zwart. Met een dark mode functie in je website of applicatie geef je de bezoeker de mogelijkheid zelf te kiezen voor een modus naar voorkeur. Voordelen van de dark mode zijn het besparen van batterij en het is minder vermoeiend voor je ogen. Dark mode heet in sommige gevallen ook wel ‘night mode’. Doordat deze modus rustiger is voor je ogen, verstoort het ook minder de nachtrust. Daarnaast zorgt dark mode ervoor dat je langer kan focussen wanneer je bijvoorbeeld aan het werk bent.

Om ook de dark mode functie te ontsluiten voor jouw gebruikers, geven we je de volgende tips:

  • Vraag de webbouwer van jouw website de dark mode functie in jouw bestaande website in te bouwen.
  • Zorg bij elk nieuw platform dat je gaat of laat ontwikkelen ervoor dat dark mode één van de eisen is bij het bouwen van het platform.

16. Blockchain

Blockchain is een datastructuur van transacties. De bekendste toepassing van blockchain is de Bitcoin. Blockchain is een veilig systeem waarin alle transacties worden gecontroleerd en opgeslagen. Het systeem maakt het gebruikers onmogelijk te frauderen doordat er continu kopieën worden gemaakt van de transacties. Wanneer hierin een fout zit, wordt dit direct herkend door het systeem en wordt de transacties gestopt.

Steeds meer organisaties zetten blockchain in voor het veilig delen van gegevens met andere organisaties. Om ook blockchain in te zetten, geven we je de volgende tips:

  • Lees je goed in over de mogelijkheden en werking van blockchain en bedenk of blockchain geschikt is voor jouw organisatie.
  • Bedenk welk proces binnen jouw organisatie validatie nodig heeft en momenteel al digitaal afgehandeld wordt.
  • Stel een gestructureerd plan op voor de implementatie en uitvoering van blockchain.

17. Robotic Process Automation (RPA)

Robotgestuurde procesautomatisering (RPA) is een techniek voor het automatiseren van bedrijfsprocessen. Dit wordt gedaan met behulp van zogenaamde software-robots. RPA is gericht op automatisering via de user interface, door middel van het nabootsen van het handmatige proces. RPA observeert de processen en neemt dan taken over die herhaaldelijk terugkomen in het proces.

RPA wordt steeds vaker toegepast in de IT branche. Dit komt voornamelijk doordat de automatisering de kans op menselijke fouten minimaliseert. Ook levert de automatisering meer tijd op voor andere taken. Om RPA ook in jouw organisatie te implementeren, geven we je de volgende tips:

  • Gebruik RPA voornamelijk voor interne processen die niet of nauwelijks veranderen, zoals helpdesk of CRM taken.
  • Stel een RPA robot alleen in als je kennis hebt van IT om fouten te voorkomen.
  • De zogenaamde robots kunnen werken met dezelfde software die je binnen je organisatie gebruikt, bestaande werkwijzen hoeven daarom niet veranderd worden, alleen geautomatiseerd.

18. Headless customer data platform (CDP)

De term headless betekent puur het loskoppelen van front-end en back-end. Eerder hebben we het al gehad over de headless CMS-systemen. Hierin wordt de contentmanagement (back-end) losgekoppeld van de website (front-end). Dit geeft de mogelijkheid content centraal in één systeem te zetten en onafhankelijk hiervan de website verder te ontwikkelen.

Nu is ook headless customer data platform een opkomende trend. Dit is een centrale dataopslag die gemakkelijk gekoppeld kan worden aan diverse kanalen of platforms. Dit vindt plaats vanuit de cloud waardoor er geen losse customer data platform (CDP) tool voor nodig is, ‘headless’. Headless CDP verzameld allerlei data met betrekking tot klanten en geeft de mogelijkheid informatie uit verschillende bronnen te bundelen tot complexe user cases.

Om ook headless CDP te implementeren in jouw organisatie, geven we je de volgende tips:

  • Gebruik een cloud platform dat al in gebruik is door de organisatie, bijvoorbeeld Google Cloud of Microsoft Azure.
  • Gebruik het headless CDP voor marketing- en sales doeleinden zoals het personaliseren van de customer journey en het berekenen van verkoopvoorspellingen.

19. Non-fungible tokens (NFT)

Verzamelen is van alle tijden. Denk aan postzegels, Flippo’s, Pokémon kaarten of knikkers. Een opkomende trend is digitaal verzamelen. Dit wordt gedaan door middel van non-fungible tokens, afgekort als NFT. NFT is gekoppeld aan de blockchain en geeft mensen de mogelijkheid om van digitale producten (bijvoorbeeld afbeeldingen) unieke verzamelobjecten te maken en digitaal te kopen en verkopen. NFT is een manier om eigenaarschap te koppelen aan digitale objecten. Er worden digitale certificaten gecreëerd die de echtheid en eigenaarschap van een digitaal product waarborgen. Deze certificaten zijn opgeslagen in de blockchain.

In 2017 begon de eerste verzamel ‘hype’ met NFT. Dit waren de CryptoKitties. Een spel waarin men virtuale katten kon verzamelen en uitwisselen. Wired Magazine noemde deze hype ‘de Pokémonkaarten van het Bitcoin tijdperk’. NFT is niet alleen geschikt voor verzamelen, ook geeft het makers en ontwerpers de mogelijkheid hun werk op een eerlijke manier te verkopen.
Om ook te beginnen met non-fungible tokens, geven we je de volgende tips:

  • Maak een account aan op een NFT-marktplaats. Bijvoorbeeld Open Sea, Rarible of SuperRare.
  • Zorg dat alle informatie in de NFT-token staat, van een afbeelding tot de totstandkoming en beschrijving.
  • Een digitaal product koppelen aan de blockchain is niet gratis. Er wordt ‘gas’ betaald als netwerkvergoeding.

20. Design systems

Bedrijven hebben te maken met steeds meer digitale producten. Design systems helpen bij het ontwerpen van deze digitale producten en de ontwikkeling van producten zoals apps of websites. Steeds meer grote bedrijven investeren in design systems. De voornaamste reden hiervoor is het zorgen voor consistentie in de uitstraling van deze producten. Met een design system kun je ervoor zorgen dat een huisstijl consistent wordt doorgevoerd in alle digitale producten.

Een design system bestaat uit diverse herbruikbare componenten. Deze componenten zijn gecodeerd en bieden een standaard voor ontwerpers en ontwikkelaars. Dit zorgt ervoor dat ontwerpers en ontwikkelaars gemakkelijk samen kunnen werken bij het maken en het bouwen van consistente digitale producten.

Om ook een consistente uitstraling te creëren in al je digitale producten, geven we je de volgende tips:

  • Zorg dat de online identiteit van jouw organisatie goed is, dit is het uitgangspunt voor een design system.
  • Wanneer de basis van jouw huisstijl doorgevoerd is in het design system, kun je doorontwikkelen en nieuwe elementen hierin toevoegen.
  • Gebruik het design system als fundering voor de rest van de digitale producten die jouw organisatie gebruikt.

21. Behavior Driven Development

Behaviour Driven Development (BDD) is een manier van programmeren waarbij eerst het gedrag wordt beschreven voordat men daadwerkelijk gaat programmeren. De werkwijze van BDD is vooral geschikt voor teams die bestaan uit verschillende disciplines. Doordat er niet direct op een technische wijze over ontwikkeling wordt gesproken, maar eerst vanuit gedrag, is dit begrijpelijk voor mensen zonder technische achtergrond. Het gewenste gedrag wordt meestal beschreven met voorbeelden waardoor dit nog begrijpelijker wordt.

Om ook efficiënt applicaties te ontwikkelen met een samengesteld team, geven we je de volgende tips:

  • Beschrijf het gewenste gedrag van de applicatie gebruiker door middel van duidelijk omschreven voorbeelden.
  • Voeg de voorbeelden samen zodat dit een heldere user story oplevert die voor iedereen te begrijpen is.
  • Bedenk verschillende scenario’s zodat de developer de applicatie optimaal kan ontwikkelen.

22. Progressive web app

Een Progressive Web App (PWA) is een webapplicatie die beschikt over functionaliteiten die voorheen alleen waren weggelegd voor native desktop- of mobiele applicaties. Dit betekent dat waar voorheen er duidelijk verschil was tussen een app of een website, dit nu vervaagd. De PWA is één oplossing die gebruikt kan worden als zowel een app of een website. Deze PWA kan direct via de browser gebruikt worden, er hoeft dus geen app gedownload te worden. Wel kan er een app icoon toegevoegd worden op een mobile device. Daarnaast zijn er geen updates nodig aangezien de applicatie direct gekoppeld is met het web.

We verwachten dat met WebAssembly en WebGL, web browsers de nieuwe schil zullen worden op basis waarvan alle toekomstige applicaties worden ontwikkeld waarbij meer en meer via het web gestreamd zal worden. Wat dat betreft was Google zijn tijd ver vooruit.

Overweeg je om ook een Progressive Web App te ontwikkelen, dan geven we je de volgende tips:

  • Een PWA is vindbaar via Google, zorg ervoor dat je een sterke SEO strategie hebt die aansluit op deze PWA.
  • Zorg ervoor dat jouw PWA tot in de kleinste details voor mobiele schermen is vormgegeven. Een PWA kan als mobiele app ingezet worden om bijvoorbeeld notificaties te ontvangen of offline te werken.

Conclusie

Een flinke lijst met wel 22 digital trends. Een aantal hiervan is al bekend bij het grotere publiek, en een aantal wellicht nog onbekend. De één verrassender en spannender dan de ander, maar allemaal van belang voor 2022. Een rode draad die veel van deze trends verbindt is de gebruiker van de website of ander digitaal platform. Steeds meer is het uitgangspunt het gebruiksgemak verhogen en de privacy beschermen. Ook wordt er steeds meer gepersonaliseerd op een specifieke gebruiker.

Een consistente online zichtbaarheid en kwalitatief goede content zijn nu meer dan ooit van belang om je als bedrijf te onderscheiden. Met steeds meer opkomende kanalen en verschuiving in het gebruik van de bestaande kanalen, is het belangrijk zo goed mogelijk inzicht te verkrijgen in jouw doelgroep. Wie is jouw doelgroep en waar zijn zij naar op zoek? Weten ‘hoe’ jouw doelgroep zoekt en waar zij online te vinden zijn. Op deze manier weet je met welke digitale trends jij mee moet gaan om in 2022 jouw digitale platformen optimaal in te zetten.

Over BTTR

Digitale oplossingen en strategieën vormen steeds meer een onmisbare basis voor organisaties en processen. BTTR laat digitale oplossingen werken voor jouw organisatie. BTTR heeft de drive om eenvoud te creëren bij complexe vraagstukken en zo ontwikkeling en groei te stimuleren voor onze opdrachtgevers. In het multidisciplinaire team staat de mens centraal. BTTR investeert in ontwikkeling en samenwerking. Zo maakt BTTR jouw en onze samenleving steeds mooier.

Schakel je notificaties in    OK Nee ik wil het niet